Retur/Angrerett

Retur/Angrerett

Informasjon om angrerett:

Angrefristen er gyldig i 14 dager, og regnes fra den datoen du mottar den siste varen/varene i din bestilling. Du må altså melde ifra om ønsket retur senest 14 dager etter at du har mottatt varene. Deretter må varene returneres til oss senest 14 dager etter at du har meldt ifra om ønsket retur.

Returnert produkt skal ikke være synlig brukt, eller ha noen form for merker og lukt. Det skal returneres til oss med alle merkelapper på, og innpakket i original emballasjen. Vi kan ikke ta imot undertøy av hygieniske årsaker.

Dersom du vil benytte deg av angreretten, ber vi deg fylle ut et angrerettsskjema vi kan sende deg pr mail, eller informer oss i en mail du sender til: support@babyboksen.no.

Husk å skrive på ordrenummeret tilhørende den ordren du skal returnere fra.

 

 Du kan lese mer om angreretten, via Forbrukerrådets nettside HER.

Du kan også lese mer om angreretten via Lovdata sin nettside HER.

 

Ønsker du å ANGRE et kjøp, og returnere en pakke til oss?

Slik returnerer du:

  1. Send oss en e-post: support@babyboksen.no med utfylt informasjon:
    • Ditt ordrenummer tilknyttet det produktet som skal byttes
    • Hvilket måned boksen du vil returnere er fra.
  2. Du vil motta en e-post fra oss med elektronisk link til returseddel - åpne linken, og skriv ut returseddelen.
  3. Legg evt ved et utfylt angrerett-skjema sammen med produktet/ene som du ønsker å bytte. Dette skjema er til for at lageret skal kunne identifisere din ordre. Hvis du glemmer å legge denne ved, kan lageret ha problemer med å identifisere hvilken ordre returen skal registreres på.
  4. Legg produktene og angreskjema i en sikker emballasje, bruk gjerne original posen som du fikk produktene i. 
  5. Send produktet/ene i retur ved å feste returseddelen synlig utenpå pakken/emballasjen.
  6. Pakken leveres på nærmeste post-i-butikk eller postkontor, men kan også legges i en rød, offentlig postkasse om du får plass. (Merk at returen leveres til Posten/Bring, ikke Post Nord/MyPack)

 

Merk: 
Box Consept AS er ikke ansvarlig for varer som blir borte under returtransport. Vi krediterer/tilbakebetaler ikke varer før de ankommer vårt lager.
 

 Hva skjer med betalingen?

  • Beløpet for det som er returnert vil bli tilbakebetalt til din konto når vi mottar returen.*

  • Dersom du har angret et kjøp av ett eller flere produkter,  vil du få tilbakebetalt beløpet for varen minus 79 kr som skal dekke returkostnaden. 

  • Har du valgt å betale med VISA/MASTERCARD eller VIPPS, vil pengene bli tilbakebetalt til deg når vi krediterer produktet/ene som er returnert til oss. Tilbakebetaling kan opp til 1-2 uker fra vi mottar din retur. (Vær obs på at retur vil føre til at det holdes igjen 79 kr fra tilbakebetalingen, som tilsvarer retur-kostnaden)

 

Har du ytterligere spørsmål, kan du kontakt VIPPS

 


Reklamasjon 


Har du fått en feilaktig vare så er du velkommen til å kontakte oss på e-post: Support@babyboksen.no

Vi ønsker å hjelpe deg så godt vi kan, og vi vil i utgangspunktet sende deg en ny tilsvarende vare. Vi dekker naturligvis frakt kostnaden. Om varen er utsolgt, vil du få en e-post om mulige alternativer for å oppnå en god løsning.